სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ია ზირაქიშვილი
|
|
რაიონი
|
გლდანი-ნაძალადევი
|
|
სკოლა
|
71-ე საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
თბილისი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
„ადამიანის ჯანმრთელობა და უსაფრთხო
გარემო“
|
||
პროექტის აქტუალობა
საზოგადოებაში დგას პრობლემა
იმ ცოდნის შესახებ თუ რომლი დაავადებები, და რა გზით შეიძლება გადავიდეს ერთი
ადამიანიდან მეორეზე.საშიშროებას წარმოადგენს დისკრიმინაცია და სტიგმა შიდსით
დაავადებულთა მიმართ და მათი გარშემომყოფი ადამიანებისათვის, რამეთუ ამ დაავადების განუკურნებლობის საშიშროება
ქმნის საზოგადოებაში დაბნეულობას,ადამიანები ხშირად ვერ ხვდებიან უნდა ებრძოლონ
დაავადებას თუ ამ დაავადებით დაზარალებულს. საზოგადოებრივი თავშეყრის
ადგილას აივ/შიდსით დაავადებულისაგან
თავს შორს იჭერენ,რისი შედეგიც არის დაავადების დამალვა ავადმყოფის მიერ,რაც
იწვევს კიდევ უფრო მეტი ადამიანის ინფიცირებას. მიმაჩნია,რომ მეტად აქტუალურია
თემა და ცოდნა იმის შესახებ თუ რა
მნიშვნელობა აქვს პირად ჰიგიენასა და სანიტარული პირობების მნიშვნელობას ინფექციური დაავადებების (მაგ.,
შიდსი, ტუბერკულოზი) და მათი გავრცელების პრევენციის საკითხებში
პროექტის მიზნები
პროქტის მიზანია მოსწავლებმა პროექტული სწავლების საშუალებით მიიღონ მეტი ინფორმაცია დაავადბებისა და
დაავადების გამომწვევი მიკროორგანიზმების შესახებ, ინფექციური დაავადებების
გადამდებ გზებსა და დაავადებათა გავრცელების პრევენციის შესახებ. გამოუმუშავდეთ
თანაგრძნობის, ემპათიის, თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები. გააცნონ თანატოლებს,
მშობლებს და სხვა ადამიანებს მიღებული და დამუშავებული ინფორმაცია რათა
შემცირდეს სტიგმის საშიშროება საზოგადოებაში, ადამიანთა დისკრიმინაცია და
დაავადებულ ადამიანთა რიცხვი, საჭირო ცოდნისა და ინფორმაციის უქონლობის გამო.ასევე
გაეცნონ ისთ დაავადბებს,რომლებიც არ გადაეცემა სხვა ადამიანებს, მათ გამომწვევ
მიზეზებსა და პრომლემების დაძლევის
გზებს.
პროექტის ფარგლებში განსახორციელებელი აქტივობები
|
||
მოსწავლეები ეცნობიან
ადამიანის სხვადასხვა დაავადებებსა და დაავადების გამომწვევ მიკროორგანიზმებს, ასევე
ინფექციური დაავადებების გადამდებ გზებსა და დაავადებათა გავრცელების პრევენციას.
მოიძიებენ საჭირო მასალებს სხვადასხვა
საინფორმაციო საშუალებებით. ეწვევიან დაავადებათა ხვადასხვა ცენტრებს, გააკეთებენ
ბუკლეტებს, პლაკატებს, კედლის გაზეთებსა და პრეზენტაციას.
|
||
საგანი
|
||
ბიოლოგია
|
||
დონე/კლასი
|
||
საბაზო საფეხური
მე-8 კლასი, მოსწავლეთა ასაკი 14წელი.
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
ექვსი კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
კვლ. VIII.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.
·
იყენებს სხვადასხვა ხერხს (დიაგრამებს, ცხრილებს, გრაფიკებს, სიებს) მონაცემთა წარმოსადგენად;
·
იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებს თვისებრივი
და რაოდენობრივი მონაცემების წარმოსადგენად.
კვლ.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
ანალიზი და შეფასება.
·
აანალიზებს
მონაცემებს და გამოიტანს დასკვნებს;
ბიოლ.VIII.9.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ადამიანისათვის ჯანსაღი
ცხოვრების წესის მნიშვნელობა.
·
მოიპოვებს ინფორმაციას
და აანალიზებს თამბაქოს წევის და ნარკოტიკული ნივთიერებების მოხმარების მავნე გავლენას
ორგანიზმის სხვადასხვა სისტემის ფუნქციონირებაზე;
·
გეგმავს და მონაწილეობს
სასკოლო პროექტებში (მაგ., ”თამბაქოს მოხმარება
თანატოლებში, რისკები და მისი აცილების გზები”) ჯანსაღი ცხოვრების წესის დასამკვიდრებლად;
·
აღწერს პირადი
ჰიგიენისა და სანიტარული პირობების მნიშვნელობას ინფექციური დაავადებების (მაგ.,
შიდსი, ტუბერკულოზი) და მათი გავრცელების პრევენციის საკითხებში.
·
კვლ.VIII.1. მოსწავლეს
შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
·
არჩევს მონაცემების
მოპოვების
გზებს (მაგ.,
ცდით, საველე სამუშაოს ჩატარებით, გამოკითხვით,
საკითხის ირგვლივ ლიტერატურის მოძიებით);
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
გაეცნონ და გააცნონ
საზოგადოებას ადამიანის ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული პრობლემები და მათი გავრცელების
პრევენციის გზები.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა არის თავდაცვა?
|
|
თემატური კითხვები
|
რომელ
მიკროოორგანიზმებს იცნობთ?
რა არის შიდსი?როგორ
გადაეცემა და როგორ არ გადაეცემა აივ ვირუსი?როგორ ხდება ტუბერკულოზით
დაინფიცირება?
რა გზებითაა
შესაძლებელი დაავადებების გავრცელების პრევენცია?
რა გზებითაა
შესაძლებელი ინფექციებთან ბრძოლა?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა ასაკის ადამიანებშია აივ–ინფიცირების მეტი
სიხშირე?
დაინფიცირების
რომელი გზებია უფრო ხშირი?
როგორ დავიცვათ
თავი აივ–ინფექციისაგან?
როგორ შეიძლება
ტუბერკულოზით ინფიცირების პრევენცია?
|
|
შეფასების გეგმა
|
|||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
|||||||||||||||||||||||||
გონებრივი იერიშით დავადგენ მოსწავლეთა წინარე ცოდნას, სქემის, ვიცი
მინდა ვიცოდეს მიხედვით გავიგებ რისი ინტერესი და უნარი აქვთ.ვყოფ მოსწავლეებს ჯგუფებად და ვთხოვ ინფორმაციის მოძიებას თემის ირგვლივ,
ვაკეთებინებ ჩანაწერებს და ბუკლეტებს, ვგეგმავთ ვიზიტს და ვესტუმრებით ლეიკემიის,
შიდსისა და ტუბერკულოზის ცენტრს ინტერვიუს ასაღებად. ვაკეთებ მონიტორინგს და
თვითშეფასებას, ვაწყობ პროექტის პრეზენტაციას. ვაფასებ პროექტს სქემის -
ვიცი,მინდა ვიცოდე რა ვისწავლეს მიხედვით.
|
|||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
|
|||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
|||||||||||||||||||||||||
კონცეპტუალური ცოდნა
და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის
დასაწყისში
მიკროორგანიზმების ცოდნა
პრევენციის გზების ძიების ცოდნა
ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიების გამოცდილება
ელექტრონული პრეზენტაციების
პროგრამებში მუშაობის გამოცდილება.
|
|||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები,პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო
ხარვეზები,
მათი თავიდან აცილების გზები:
პროექტი აქტივობების განხორციელების დროს
შესაძლებელია
რამაც შეიძლება
გამოიწვიოს ხარვეზი ვადებში. პრობლემის თავიდან ასაცილებლად შესაძლებელია
ფუნქციათა კორექცია, ვადების შეცვლა ან ინფორმაციის სხვა წყაროდან მოძიება.
|
|||||||||||||||||||||||||
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული
აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის
პროცესის დაგეგმვაში.
თითოეული ჯგუფი
აირჩევს თემას და გადაინაწილებს ფუნქციებს.
პირველი ჯგუფი მოიძიებს და წარმოადგინა ინფორმაციას
Microsoft Office PowerPoint -ში გაკეთებული პრეზენტაციის სახით შიდსის,
ტუბერკულოზისა და C-ჰეპატიტის შესახებ. ისაუბრებს დაავადებების სიმპტომების,
დაინფიცირების გზების, დაინფიცირებულ და დაავადებულ ადამიანთა რაოდენობის
შესახებ ჩვენსა და სხვა ქვეყნებში. მკურნალობის, დაავადებების გავრცელების
პრევენციისა და ბაქტერიისა და ვირუსის ლოკალიზაციის შესახებ შესაბამის ორგანოში.
მეტი ყურადღება დაეთმობა სტიგმასა და
დისკრიმინაციას
მეორე ჯგუფის
წევრები დაინტერედნენ ნარკოტიკებით გამოწვეული დაავადბების, მისი მიმდინარეობის და
მკურნალობის მეთოდების, ასვე ხშირად გამოყენებადი ნარკოტიკული საშუალებების შესახებ.
მონაცემებს და მასალებს წარმოადგინენ დიაგრამისა და Microsoft Office PowerPoint
-ში გაკეთებული პრეზენტაციის სახით.ასევე წარმოადგინენ თავის ტვინში სისხლის მიმოქცევის
მოშლის - ინსულტის ორი ძირითადი ტიპის ფოტომასალას და ინფორმაციას დაავადების სესახებ.
მესამე ჯგუფი
ეწვევა ლეიკემიის ცენტრს (ბიოლოგიის მასწავლებლობის მაძიებლებთან
ერთად)ქველმოქმედების მიზნითა და ინტერვიუს ასაღებად საჭირო
ინფორმაციისათვის.პრეზენტაციას გააკეთებენ Microsoft Office PowerPoint -ში.
მეოთხე ჯგუფი წარმოადგენს კედლის გაზეთს თამბაქოსა
და კიბოს შესახებ.
მეხუთე ჯგუფი ისტ-ის გამოყენებით დაამზადებს და დაარიგებს
ბუკლეტებს ალკოჰოლისა და ციროზის შესახებ. ისაუბრებს ალკოჰოლის მავნებლობასა და ღვიძლის
დაავადებაზე.
განხორციელებული
პროექტის პრეზენტაცია გაიმართება 71-ე საჯარო სკოლაში,რომელსაც დაესწრებიან
ჯგუფის წევრები,თანატოლი მოსწავლეები, მშობლები მასწავლებლები და მასწავლებლობის
მაძიებლობის პროგრამაში ჩართული (ბიოლოგიის, უცხო ენისა და ქართული ენისა და
ლიტერატურის) მასწავლებლები.
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
დაამზადებენ ბუკლეტებს,
სლაიდებს, გამოიყენებენ კომპიუტერულ ტექნოლოგიებს.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
X ფოტოკამერა
X კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
X ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
X პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
X ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
X მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
X ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
X ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
X ვებგვერდის შექმნა
X ვორდის პროგრამა
ექსელის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, ბუკლეტები,დაბეჭდილი მასალები
ფორმატზე დასაწებწბლად.
|
ინვენტარი/მასალები
|
ბუკლეტები,ფორმატები,ფლომასტერები,მაგნიტები.ციფრული
ფოტოაარატი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
ვებმისამართები
(URLs), რომლებიც ხელს უწყობს თემის
მიზნების მიღწევას.
|
სხვა რესურსები
|
შესაბამის ცენტრებში
ვიზიტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მასწავლებლობის მაძიებლები,მოსწავლეები
სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და
ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий